חברי להקת “Woody Sez” מופיעים בהזדהות עם הכפרים הבלתי מוכרים ועם נפגעי/ות המדיניות לחיסול הדיור הציבורי

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

להקת “Woody Sez” הגיעה לישראל לסדרת הופעות המבוססות על סיפור חייו ושיריו של זמר העם האמריקאי האגדי, Woody Guthrie. מאחר וגאת’רי היה מזוהה מאוד עם מאבקים למען מחוסרי דיור ונפגעי מדיניות כלכלית ולמען החלשים בחברה באופן כללי, חלק מחברי/ות הלהקה ישתתפו באירועים הבאים:

1. יום א’ 25.8, בשעה 16:3, בצומת להבים.
חברי/ות הלהקה ישירו במסגרת העצרת השבועית ה-151 של תושבי כפר אל עראקיב הסמוך, שמתקיימת מאז ההריסה הראשונה של הכפר ב 27.7.10. מאז, הכפר נהרס 55 פעמים. העצרת היא מחאה נגד ההתעללות באל-ערקיב ובכלל נגד הצעת חוק בגין/פראוור והמדיניות כלפי האוכלוסייה הבדואית בנגב. חוק בגין/פראוור, אם יאושר, יגרום להריסתם של עשרות כפרים בדואים “בלתי מוכרים”, לטרנספר של כ-40,000 אזרחי המדינה לעיירות מוכות עוני ואבטלה, ולנישול הבדואים ממרבית אדמות הנגב שעליהם הם תובעים בעלות (5.4% מאדמות הנגב).

Woody Sez. צילום: וונדי מוץ
Woody Sez. צילום: וונדי מוץ

2. יום ג’ 27.8.13 בשעה 18:00 במאהל ארלוזורוב (סמוך לרכבת הצפון בת”א)
נגנים/ות מקומיים/ות יצטרפו לחברי/ות הלהקה ב-“Hootenanny”(אירוע בו נגנים/ות באים יחד כדי לנגן) כדי להזדהות עם הכ-100 נפגעי/ות מדיניות הדיור הציבורי שכרגע מתגוררים/ות במאהל. המדיניות המתמשכת לחיסול הדיור הציבורי בישראל מגיעה לשיא עם תכנית שר האוצר ושר השיכון לשנות את חוק הדיור הציבורי, על מנת לבטל את חובת המדינה לנתב כספים ממכירת דירות לחידוש המלאי. עשרות אלפים ממתינים/ות לדיור ציבורי בזמן שאין השקעה בדיור הציבורי, אין שקיפות במדיניות, אין יחס מכבד לדיירים/ות ורשימת ההמתנה לא כוללת את האלפים הנוספים/ות ה”לא זכאים/ות” כי הקריטריונים לזכאות אינם משקפים את הצורך אמיתי. האירוע גם יהיה התרמה למאבק למען דיור ציבורי.

מרבית המופעים מתקיימים בקרב מקומות חינמיים. לפרטים נוספים:
אזיז א-טורי תושב אל-ערקיב 050-7814906
ויקטור מימון מאהל ארלוזורוב 052-2495314

אנדי טרייזין להקת Woody Sez 054-5432082
הרב אריק אשרמן, נשיא רבנים למען זכויות האדם 050-5607034
יריב מהר, דובר רבנים למען זכויות האדם 050-8280015
גילי אלון-ביטון, דוברת סיור Woody Sez 054-4352353

Woody Sez – סיפורו של וודי גאת’רי

המחזמר נושא הפרסים Woody Sez מספר את סיפור חייו של גדול זמרי הפולק האמריקאי, וודי גאת’רי. ארבעה שחקנים-מוסיקאים מנגנים ב-14 כלים ומבצעים 25 מבין שיריו של גאת’רי וכך מעבירים את סיפור חייו המרתק, היפהפה והטרגי. Woody Sez כולל קלאסיקות אהובות כמו This Land Is Your Land, This Train Is Bound For Glory ואחרות ומשרטט את חייו של הגיבור המוסיקלי האגדי שהפך את המוסיקה העממית לכלי למחאה חברתית ועורר את הרוח חסרת המנוחה של דור “סופות האבק”.
וודי גאת’רי מכונה על ידי היכל התהילה של הרוק “גיבור הפולק המקורי”, אדם שבשנות השלושים והארבעים הפך את בלדת הפולק לכלי למחאה חברתית ובעשותו כך, פילס את דרכם של בוב דילן, ברוס ספרינגסטין ורבים אחרים.
חלק נודע פחות בסיפור הוא הקשר של גאת’רי לעולם היהדות: רעייתו, שהיתה רקדנית של מרת’ה גרהם, נולדה לבית יהודי דובר יידיש ואמה, עליזה גרינבלט, היתה משוררת יידיש חשובה. במקביל לשירי המחאה המוכרים שלו חיבר גאת’רי גם מוסיקה לחגי ישראל.
את המחזמר הגה דייויד לטקן, שהכיר את אמרגנו של גאת’רי וגדל על ברכי המוסיקה שלו. הוא קיבץ סביבו שחקנים/מוסיקאים מהשורה הראשונה בארה”ב. דייויד לטקן, שחקן עטור פרסים המגלם את וודי, הופיע פעמים רבות בברודוויי, בהופעות רבות בהן The Will Rogers Follies וגם באופרה של ניו יורק. הלן ראסל, שמגלמת את אמו של וודי, היתה מועמדת לפרס הלן הייז היוקרתי, הופיעה ברחבי העולם והיא גם מנצחת מקהלות. אנדי טירסטין, שמגלם את דמותו של פיט סיגר, כמו גם דמויות גבריות אחרות, מוכר גם כמלחין וכשחקן בקולנוע, בטלויזיה ובברודוויי. הוא הופיע עם פיט סיגר ועם ארלו גאת’רי. דרסי דאביל, שמגלמת את קלרה ודמויות נשיות נוספות, מופיעה עם ה Austin Lounge Lizards והוציאה כמה תקליטורים בהם מוסיקה מקורית. לבמאי ניק קורלי קריירה פורייה כבמאי וכוריאוגרף וכן כשחקן בברודוויי ב”מארי פופינס” ובמחזות זמר נוספים.

דייויד לטקן, קול, גיטרה; אנדי טירסטין, קול, כינור, בנג’ו, מפוחית; הלן ראסל, קול, בס;דרסי דאביל, קול, כינור, ויולה, גיטרה, מנדולינה; ניק קורלי, במאי

מתוך Woody Sez. צילום: וונדי מוץ
מתוך Woody Sez. צילום: וונדי מוץ

תאטרון החאן, ירושלים 
יום ד’, 21.8 בשעה 20:30
יום ה’, 22.8 בשעה 20:30
מוצ”ש, 24.8 בשעה 21:30

אולם צוותא, תל אביב
יום ב’, 26.8 בשעה 21:00
יום ג’, 27.8 בשעה 21:00

התאטרון האנגלי, חיפה
יום ה’, 29.8 בשעה 20:00
מוצ”ש, 31.8 בשעה 21:00

“מגוון בצורה נפלאה, לבבי במיוחד” – הלונדון טיימז
“תופס בצורה מרגשת את רוחו חסרת המנוחה של גאת’רי ואת יכולתו הנדירה לתת קול לאלו שאין להם… נהדר!” הגרדיאן
מרענן… מהיר… מפתה… אנטגוניסטי…” הוושינגטון פוסט
“הופעה של וירטואוזיות אמיתית” האיבנינג סטנדרט

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים